into teaching and education
Využívání nástrojů ICT, jako jsou různé aplikace a webové platformy, je nejen součástí každodenního života naší společnosti, ale týká se i vyučovacího procesu. Cílem je používat tyto nástroje ve výuce tak, aby žáci efektivně získávali nové vědomosti a byli do vyučování zapojeni nenásilnou formou. Jaké nástroje mohou učiteli pomoci jsem se odjela učit do kurzu Integrace výpočetní techniky a nových technologií ve vzdělávání. Tento kurz se konal v Palermu na Sicílii ve dnech 30. 6. – 6. 7. 2024.
Kurzu se zúčastnilo celkem 15 vyučujících, jeden ze Švédska, Lotyšska, Francie, Polska a Portugalska, dva z Litvy, Německa a Španělska a tři z Řecka.
Program byl velmi intenzivní. Lektorka nám vždy teoreticky představila danou aplikaci, a poté jsme měli čas si ji sami vyzkoušet. Byly to například digitální nástěnky v aplikacích Figma, Nearpod a Padlet, kvízy a testy např. v Socrative, Mentimeter, Bamboozle. K tvorbě rozhovorů jsme zapojili umělou inteligenci, a jak vložit do videa kontrolní otázky, jsme se naučili v aplikaci EdPuzzle. Zapojení digitálních nástrojů má žákům pomoct zlepšit jejich pozornost a motivaci, jejich kreativitu a následně zapojení do výuky.
Součástí kurzu byly také dvě komentované prohlídky města, při kterých jsme poznávali pamětihodnosti a tři společné večeře účastníků, kdy jsme měli možnost ochutnat některé místní speciality.
Během mobility jsme si s účastníky vyměnili zkušenosti z našich škol a sdíleli jsme kontakty, které chceme do budoucna využít pro další spolupráci.
Kurz pořádala Erasmus Learning Academy. Článek, který publikovala o průběhu kurzu si můžete přečíst zde.
Ing. Veronika Zvaríková
Za obsah sdělení odpovídá výlučně autor. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.