Přizpůsobit nastavení souhlasu

Používáme soubory cookie, které vám pomáhají efektivně navigovat a provádět určité funkce. Pod každou kategorií souhlasu níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie.

Soubory cookie zařazené do kategorie 'Nezbytné' jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro zajištění základních funkcí webu.... 

Vždy aktivní

Pro zajištění základních funkcí této stránky, jako je zabezpečené přihlášení nebo nastavení preferencí souhlasu, jsou nezbytné nutné cookies. Tyto soubory cookie neukládají žádná osobně identifikovatelná data.

Nic k zobrazení

Funkční cookies pomáhají provádět určité funkcionality, jako je sdílení obsahu webové stránky na sociálních médiích, sběr zpětné vazby a další funkce třetích stran.

Nic k zobrazení

Analytické cookies slouží k pochopení interakce návštěvníků s webovou stránkou. Tyto cookies pomáhají poskytovat informace o metrikách, jako je počet návštěvníků, míra odcházení, zdroj provozu atd.

Nic k zobrazení

Výkonnostní cookies se používají k porozumění a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webové stránky, což pomáhá při poskytování lepšího uživatelského zážitku pro návštěvníky.

Nic k zobrazení

Reklamní cookies se používají k poskytování návštěvníkům přizpůsobené reklamy na základě stránek, které jste předtím navštívili, a k analýze účinnosti reklamních kampaní.

Nic k zobrazení

Integrating ICT and new technologies

12. 07. 2024
Mgr. Robin Pospěch
Projekty

into teaching and education

Využívání nástrojů ICT, jako jsou různé aplikace a webové platformy, je nejen součástí každodenního života naší společnosti, ale týká se i vyučovacího procesu. Cílem je používat tyto nástroje ve výuce tak, aby žáci efektivně získávali nové vědomosti a byli do vyučování zapojeni nenásilnou formou. Jaké nástroje mohou učiteli pomoci jsem se odjela učit do kurzu Integrace výpočetní techniky a nových technologií ve vzdělávání. Tento kurz se konal v Palermu na Sicílii ve dnech 30. 6. – 6. 7. 2024.

Kurzu se zúčastnilo celkem 15 vyučujících, jeden ze Švédska, Lotyšska, Francie, Polska a Portugalska, dva z Litvy, Německa a Španělska a tři z Řecka.

Program byl velmi intenzivní. Lektorka nám vždy teoreticky představila danou aplikaci, a poté jsme měli čas si ji sami vyzkoušet. Byly to například digitální nástěnky v aplikacích Figma, Nearpod a Padlet, kvízy a testy např. v Socrative, Mentimeter, Bamboozle. K tvorbě rozhovorů jsme zapojili umělou inteligenci, a jak vložit do videa kontrolní otázky, jsme se naučili v aplikaci EdPuzzle. Zapojení digitálních nástrojů má žákům pomoct zlepšit jejich pozornost a motivaci, jejich kreativitu a následně zapojení do výuky.

Součástí kurzu byly také dvě komentované prohlídky města, při kterých jsme poznávali pamětihodnosti a tři společné večeře účastníků, kdy jsme měli možnost ochutnat některé místní speciality. 

Během mobility jsme si s účastníky vyměnili zkušenosti z našich škol a sdíleli jsme kontakty, které chceme do budoucna využít pro další spolupráci.

Kurz pořádala Erasmus Learning Academy. Článek, který publikovala o průběhu kurzu si můžete přečíst zde.

Ing. Veronika Zvaríková

Za obsah sdělení odpovídá výlučně autor. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.

Aktuality z kategorie Projekty

news-image

Alšovka přivítala partnerskou školu

25. 03. 2025

news-image

Stínování v rámci programu Erasmus+

25. 03. 2025

news-image

Erasmus+ vzdělávání pedagogů

04. 03. 2025