Cesta do světa emocí
V rámci projektového dne jsme se společně se třídou 4.B vydali na objevnou cestu za emocemi. Na začátku jsme vytvořili myšlenkovou mapu, do které jsme zaznamenali, jaké emoce známe a jak se s nimi setkáváme v běžném životě.
Poté jsme si přečetli příběh z knihy Grandhotel emocí, který nás inspiroval k otevřenému sdílení. Každý měl možnost mluvit nejen o pocitech štěstí, ale také o svém strachu – z výšek, tmy, pavouků, ale i ze smrti. Velkým obohacením bylo, že se děti nejen svěřovaly, ale také si vzájemně naslouchaly a zjišťovaly, že jsme si v mnohém podobní, že i paní učitelka může mít obavu z výšek 🙂
Další část hodiny byla hodně hravá – zkoušeli jsme zahrát různé emoce a sledovali, jak se projevují na těle. Zajímavá byla i situace, kdy se kluci při hraní vzteku chtěli poprat – otevřeli jsme proto téma, jak pracovat se vztekem zdravější cestou, aby nikomu neubližovali, ale přitom mohl být jejich vztek vyjádřen.
Nahlédli jsme také do knihy Mapy emocí, kde jsme podle ilustrací a barev hádali, jaké emoce znázorňují. To děti přivedlo k přemýšlení o příbězích v knize, které za emocemi stojí, i o jejich barevnosti a rozmanitosti.
V poslední části projektového dne si skupiny vytvořily vlastní „zemi emocí“. Každá skupina ji pojmenovala, vymyslela jak vypadá a představila ostatním. V závěru nechyběla sebereflexe – děti hodnotily, jak se jim ve skupině spolupracovalo, co se jim dařilo, co bylo těžší, a co je na aktivitě nejvíc bavilo.
Celá hodina byla plná tvořivosti, sdílení a radosti z objevování. Děti si odnesly nejen nové poznatky o emocích, ale i inspiraci, jak o nich mluvit a jak s nimi zacházet.
Mgr. Věra Lišková